Als kind droomde ik ervan om modeontwerpster of showdanseres te worden…. Dat heeft anders uitgepakt, omdat mijn analytische kwaliteiten het wonnen van de creatieve. Echter na een studie economische psychologie aan Tilburg University en twee consultancy banen in de marketingcommunicatie én in de managementopleidingen, ontdekte ik wel dat ik blij word on stage. Om mensen zelf mentaal in beweging te krijgen. In mooie oufits! En dat doe ik met veel plezier in verschillende vormen, van inspiratiesessies en keynotes voor grote groepen tot het begeleiden van directieteams en 1 op 1 coaching.
Op mijn bedrijfsnaam ReBBels heb ik even gebroed. Ik wilde graag een naam die de energie uitstraalt die ik over wil brengen, die iets zegt over mijn dienst als psycholoog/trainer/coach, mijn werkwijze en gelinkt is aan mijn naam. Ik heb het boekje BedrijfsnamenFabriek gekocht en ben alle namen die in me op kwamen gaan opschrijven. Na een lijst van wel 50 namen ben ik met een bevriende ‘branding specialist’ gaan zitten en heb ik zowel hem als zelf de favoriet aangewezen. En dat was dezelfde en dus ReBBels. Daarnaast heb ik een marktonderzoek gehouden onder zakelijke en privé relaties over de huisstijl. Mijn pay off is in de jaren veranderd naar #brandingambition! Omdat ik vuurtjes wil aanwakkeren of versterken bij mijn opdrachtgevers en deelnemers als het gaat om hun motivatie en blijmakers in hun werk.
Wat mooi dat het jullie opvalt. Waarschijnlijk zit een deel al in mijn karakter en pragmatische open opvoeding en een deel door ‘schade en schande’ ontdekt. Iedereen maakt verdrietige of moeilijke fases mee in het leven en ik heb al jong gemerkt dat naast het uiten van je emoties, je ook een keuze hebt hoe je met de situatie omgaat. En ik vooral de lach naast de traan wil hebben. Dit vertaal ik al jaren door in mijn werk. Hoe serieus een onderwerp of thema van de training of coaching ook is, ik wil elke dag gelachen hebben. Ongemerkt was ik dus al jaren bezig met positieve psychologie; niet alleen voor mezelf maar ook in mijn werk. Positieve psychologie gaat uit van het bekrachtigen van wat er al goed gaat en je daar verder op richten (in plaats van willen verbeteren waar je niks mee hebt en niet goed in bent).
Mijn werk is heel intensief, dus als ik dit nog wat jaartjes wil blijven doen, moet ik vooral goed voor mezelf zorgen. Dit betekent sporten, gezond eten, voldoende rust en breaks plannen, mijn sociaal leven onderhouden en inspiratie opdoen. Waardoor ik ook mijn enthousiasme en mijn energie kan delen met mijn deelnemers.
Jaa en daar ben ik zo bij mee. De kleding van The Make kan ik geweldig combineren voor zowel werk als privé! En met andere items en accessoires. Het is prachtig gemaakt en heel vrouwelijk. Ik kan niet kiezen wat mijn favoriet is, want ik heb meerdere favorieten. Allereerst de Bothilda zwarte classic blazer, de witte Sam bomber, sowieso de Carrie pants army, de Gwen gilet camel en ik woon zowat in de Meghan pants camel. En de hempjes en shirts zijn fantastische basics.
Voor mij heel belangrijk! Als kind had ik al een eigen stijl en wist ik al heel jong wat ik wel en niet aan wilde trekken. Paars en geel zijn lange tijd mijn lievelingskleuren geweest. Nu weten we dat je kleding, haar, geur, accessoires, taal, houding en communicatie 90% van je eerste indruk en geloofwaardigheid van je boodschap bepalen. In wat voor rol of organisatie ik ook kom, de basis voor mij is dat ik me lekker in mijn vel en outfit voel. Want die outfit kan het voor mij juist versterken (of afbreken). Ik heb ook als consultant geen (donkerblauwe) mantelpakjes gedragen. Juist bij corporate organisaties, de financiële dienstverlening of congresdagen krijg ik veel complimenten over mijn eigen stijl en vooral het gebruik van kleur. Als jonge consultant ging ik al in zwarte coltrui jurk met oranje suède laarzen en een rode bontjas naar een overleg bij een grote verzekeraar. Iedereen liep daar in een saaie en dezelfde dresscode. Ik kreeg meteen positieve reacties. Als ik op een internationaal congres spreek, dan helpt een fuchsiakleurig of knalgroen pak mij enorm om mijn boodschap en energie over te brengen.
Aan de voorkant vind ik het belangrijk dat kleding duurzaam geproduceerd wordt, dat er geen grote voorraden ergens op een vuilnisbelt verdwijnen en dat niet iedereen in dezelfde outfit loopt. Aangezien ik veel kleding koop omdat ik dagelijks voor een groep sta en wissel, vind ik het essentieel dat mijn kleding die nog goed is maar waar ik op uitgekeken ben, een tweede bestemming krijgt. Ik geef al jaren veel kleding weg aan mensen in mijn naaste omgeving die er dolblij mee zijn en minder inkomsten hebben. Kleding huren past niet bij mij, ik vind het fijn om kledingstukken die 15 jaar oud zijn weer te combineren met nieuwe. Sinds kort breng ik enkele items naar een vintage boetiek in mijn stad. Ik zou het zelf heel interessant vinden als een label als The Make ook een ‘The Make – Vintage’ segment zou hebben, waar je mooie items die je slechts enkele keren hebt gedragen weer kunt inleveren. Om het vervolgens weer te verkopen en circulair en duurzaam te houden.